Välkommen till oss på Eterne. Vi projekterar och flyttar allt tänkbart gods åt företag och organisationer. Att få till en effektiv flyttprocess kräver erfarenhet och kunskap. Med dig som kund planerar vi hur just din företagsflytt ska göras på ett så smidigt sätt som möjligt. Nedan reder vi ut några frågetecken som vi rekommenderar att du tänker på en extra gång när du planerar en flytt för företaget.
Innan man genomför en flytt, kan det vara bra att göra en ordentlig genomgång av vad företaget har för möbler och inventarier. En ordentlig genomgång kan vara att en besiktningsman går runt i lokalen och räknar ut transportmängden. Ännu bättre är att låta göra en fotoinventering
En inventering innebär oftast att du sparar på både tid, pengar och miljö. Att ha koll på vad ni faktiskt har för grejer ger en bra överblick på hur du ska planera, vad som kan säljas, ges bort och återvinnas. Det ger också underlag för beslut om hur de nya lokalerna kan inredas och vilka investeringar som behövs.
Under en flytt av företaget är det a och o att allt är noggrant uppmärkt, att lådor är packade på ett bra sätt och att transportvägar och hissar är fria och tillräckligt stora. Om du vänder dig till oss på Eterne går vi igenom allt det här med dig när vi planerar din kontorsflytt.
Frågorna ovan går förstås att besvara på flera olika sätt. Det är alltid olika faktorer som spelar in för varje enskild flytt. Ibland kan det vara tiden, ibland säkerhetsnivån som behöver bibehållas eller så är det priset för själva flytten. Hör gärna av er till oss så går vi tillsammans igenom som vad ni behöver för hjälp och hur man åtgärdar det på bästa sätt.